Czym jest reklama OOH?

Reklama dźwignią handlu – głosi słynne powiedzenie. I jest jak najbardziej prawdziwe. Najczęściej stosowaną formą rozwijania wizerunku danej marki i zdobywania nowych klientów jest OOH. Co się kryje po tym tajemniczym skrótem?

Reklama OOH definicja

Bardzo łatwo można wyjaśnić, o co dokładnie chodzi. Mowa o angielskim wyrażeniu Out Of Home, które jest stosowane zawsze w kontekście reklamy zewnętrznej. Inne popularne określenie to po prostu outdoor.

Do OOH zaliczają się różne formy reklamowe, które znajdują się poza miejscem zamieszkania potencjalnych konsumentów i są eksponowane na tablicach, słupach, telebimach, wiatach przystanków, ścianach itp. I najczęściej przy ruchliwych ulicach czy deptakach.

Reklama OOH ma konkretny cel. Jaki? Za pomocą minimum informacji i odpowiedniego projektu, dobrze promuje produkt. Dociera do szerokiego grona odbiorców. W taki sposób, że każdy szybko potrafi zidentyfikować daną markę.

Formy reklamy zewnętrznej OOH

Definicja jest nam już znana. Teraz opiszemy, jakie są rodzaje takich reklam w naszym kraju. Jest ich kilkanaście, ale przedstawimy te najbardziej popularne.

Na pierwszy ogień idzie ta wielkoformatowa. Montowana na ścianach dużych budynków (nośnikiem jest np. siatka winylowa), ale bywa też w formie wolnostojącej. Ważne, aby posiadała powierzchnię co najmniej 100 metrów kwadratowych.

Kolejnym rodzajem jest plakat. To jednostronny druk reklamowy albo reklamowo-informacyjny z użyciem bogatej palety barw. Umieszczany w miejscach publicznych jest postrzegany jako dzieło sztuki. Jadąc ulicą, co chwilę można natknąć się jeszcze na billboard, czyli tablicę reklamową zawieszaną na ścianach, także poza obszarem zabudowanym. Z kolei siedząc na przystanku lub spacerując deptakiem, nasz wzrok przyciągnie citylight (podświetlana od wewnątrz tablica reklamowa).

Popularną formą OOH jest również reklama na samochodzie. Wystarczy, że zgłosimy się do firmy specjalizującej się w reklamach mobilnych, jak np. Morades, a następnie wybierzemy jedną z dostępnych powierzchni reklamowych i wskażemy informację, która ma się na niej znaleźć. W ten sposób wieść o naszej firmie może roznieść się po całym mieście, a nawet Polsce – jeśli często jeździmy w celach służbowych po całym kraju. To świetna i nienachalna opcja promocji marki.

Przepisy prawne a reklama

Zanim jednak te wszystkie wyżej wymienione formy reklam OOH zostaną umieszczone, najpierw należy wiedzieć, że muszą one spełniać wyznaczane normy. O jakie dokładnie regulacje prawne chodzi?

Po pierwsze, przepisy mówią, aby reklamy takie były zawsze wykonywane zgodnie z regułami sztuki budowlanej (uwzględnienie wymagań w zakresie estetyki) i aktualnie obowiązującym prawem budowlanym (zabudowa i sposoby wykorzystania dróg czy pasa przydrożnego). Muszą mieć widoczne informacje, które zidentyfikują osobę albo podmiot (właściciela).

Reklama OOH nie może być wieszana na obiektach zabytkowych. Nie wolno na niej umieszczać żadnych treści dyskryminujących i nakłaniających od przestępstw, a także obrazów, które wprowadzają konsumenta w błąd. To nie wszystko. Zabronione jest montowanie na na ogrodzeniach cmentarzy i pomnikach.

Uwaga! Ważne jest również zachowanie zasad uczciwej konkurencji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

seventeen − 12 =