Ćwiczenie mięśni dna miednicy – czy jest przydatne?

Wiele kobiet nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważne są mięśnie dna miednicy, a także jak się je powinno ćwiczyć. Warto dowiedzieć się nieco więcej na ten temat, ponieważ może to przynieść naprawdę sporą poprawę jakości życia, a także zapobiec powstawaniu różnego rodzaju chorób.

Czym są mięśnie Kegla?

Zanim jednak przejdziemy do tego, jak wygląda ćwiczenie mięśni dna miednicy, warto się na samym początku dowiedzieć tego, czym są mięśnie Kegla i z jakiego powodu są one tak ważne.

Mięsień Kegla jest stosunkowo niewielki, lecz odgrywa naprawdę ważną rolę. Otacza on ujście pęcherza pochwy oraz odbytnicy. Jego poprawne napięcie sprawia, że wszystkie zlokalizowane w dole brzucha narządy ułożone są w prawidłowy i w bezpieczny sposób. Jeśli mięśnie te nie są w dobrej formie, nie są w stanie tego zadania spełniać, co skutkuje opadaniem narządów. Co więcej, może to być również powodem nietrzymania moczu.

To oczywiście nie wszystko, ponieważ mięśnie te są również niezwykle ważne w trakcie porodu, sprawiając, że staje się on łatwiejszy. Warto tu jeszcze wspomnieć, że odpowiadają one w dużym stopniu za satysfakcję seksualną.

Jak zlokalizować mięśnie dna miednicy?

Jak widać po powyższym opisie, mięśnie dna miednicy są niezwykle istotne i ważne jest to, aby były w odpowiedniej formie. Warto się teraz zastanowić, jak powinno wyglądać ich ćwiczenie.

Podstawowym zadaniem, które trzeba zrealizować, to samodzielna lokalizacja tych mięśni. Można to w dość prosty sposób zrobić podczas oddawania moczu, a mianowicie na chwile wstrzymując jego strumień, co pozwoli je uwydatnić. Ważne, aby nie robić tego zbyt często – długotrwałe wstrzymywanie moczu może powodować różnego rodzaju infekcje.

Jak powinno wyglądać ćwiczenie mięśni dna miednicy?

Ćwiczenie mięśni dna miednicy polega oczywiście na ich napinaniu oraz rozluźnianiu. Należy jednak pamiętać, aby podczas tej czynności nie popełnić kilku błędów. Przede wszystkim ważne jest regularne i pełne oddychanie, a także powstrzymywanie się od napinania mięśni brzucha pośladków czy też ud. Co więcej, konieczne jest skupienie się na jakości wykonywanych powtórzeń, a nie na tym, aby zrobić ich jak najwięcej. Trzeba również podkreślić, że aby osiągnąć zadowalające efekty, ważna jest również regularność wykonywanych treningów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

six + 19 =