rehabilitacja kręgosłupa Kraków

Uwaga na kręgosłup!

Coraz więcej osób skarży się na problemy związane z kręgosłupem. To jedna z wielu chorób charakterystycznych dla współczesnej cywilizacji. Wywołują ją liczne, niedostrzegane na co dzień elementy naszego życia: lenistwo, długie godziny spędzone przy biurku w pracy, dodatkowe kilogramy i brak ćwiczeń. Jak radzić sobie z tymi problemami i odciążyć kręgosłup? Najlepiej zdecydować się na rehabilitację, niezależnie od tego, czy doznaliśmy wcześniej urazu czy nie.

Pływać każdy może…

Prawie każdy. Ten rodzaj sportu to dobry sposób na dolegliwości związane z kręgosłupem, jednak nie dla wszystkich odpowiedni. Dla osób borykających się z problemami kręgosłupa specjaliści zalecają styl grzbietowy, ale zdecydowanie odradzają żabkę. Najlepiej zanim udamy się na basen, skonsultować się z lekarzem i spytać na co możemy sobie pozwolić, a na co nie. Po takim spotkaniu i z odpowiednimi zaleceniami można śmiało wskoczyć do wody i rozkoszować się urokami pływania. Generalnie wpływa ono bardzo pozytywnie na cały organizm, bowiem w wodzie kości i stawy są odciążone, a podczas pływania pracują wszystkie partie mięśniowe w ciele. Stąd tak często zaleca się pływanie osobom narzekającym na różnego rodzaju dolegliwości.

Pod okiem specjalisty

Nikt tak dobrze nie wie, czego najbardziej potrzebuje nasz kręgosłup, jak przygotowany do tego specjalnie fizjoterapeuta. Szczególnie ważne jest, by udać się do niego w przypadku rehabilitacji zalecanej po urazach, ale może okazać się równie istotne, kiedy tylko zaczną się pierwsze dolegliwości związane z kręgosłupem. Wizyta w gabinecie fizjoterapeuty pozwoli nam nie tylko zasięgnąć opinii specjalisty i dobrać odpowiednie ćwiczenia, ale też stanie się pierwszym etapem wprowadzania zmian w naszym życiu i likwidacji szkodliwych nawyków. Otrzymamy też na pewno zalecenia dotyczące samodzielnych ćwiczeń i dodatkowych masaży. Dzięki sesji u fizjoterapeuty będziemy na najlepszej drodze do zniwelowania bólu i regeneracji nadwątlonych sił naszego organizmu. Zapamiętamy też raz na zawsze co robić, a czego nie robić w trosce o nasz kręgosłup.

Zosia-samosia

Chcąc pozbyć się uciążliwego bólu i zapobiec mu w przyszłości, niezbędne jest regularne ćwiczenie. Nie musimy od razu zapisywać się na siłownię i gimnastykę. Nawet jeśli już zakończyliśmy rehabilitację, pamiętajmy, że aby pozostać w dobrej kondycji i ustrzec się przed bólami stawów, mięśni i kręgów, konieczna jest podejmowana regularnie aktywność fizyczna. Odpowiednie ćwiczenia dostaniemy od fizjoterapeuty bądź znajdziemy je w internecie, na portalach medycznych i sportowych. Przydadzą się nam też różnego rodzaju akcesoria, jak ciężarki o niewielkiej wadze, mata do ćwiczeń czy piłka kojarząca się z dziecięcymi zabawami a przeznaczona do rehabilitacji. Piłka rehabilitacyjna zapewni różnorodność ćwiczeń i dobrą zabawę, przyda się też do tak prozaicznych czynności, jak siedzenie i ćwiczenie zmysłu równowagi.

RST Rehabilitacja